AZ IPARI PADLÓK SZAKÉRTŐJE!               telephone    +36 1 212 7265            mail   Levél küldés           place    1015 Budapest, Szabó Ilonka utca 63/c
facebook     youtube     google plus
For up to £250 Bonus for sports, use our exclusive bet365 Bonus www.abonuscode.co.uk Claim your bonus and start betting at bet365 now.
DENSIPHALT - Speciális padló


Általános leírás
A Densiphalt lényege, hogy összeházasítja az aszfaltot és a betont úgy, hogy két technológiai fázisban építi meg a végleges szerkezetet, lehetővé téve a két anyagot alkotó adalékok térbeli összekeveredését. Az így keletkezett új, 3-4 cm vastagságú, betonra vagy tömörített útalapra készíthető bevonat megoldja az anyagok külön-külön alkalmazásakor felmerülő gyakori problémákat.
desiphalt

A Densiphalt építésének lényege, hogy első ütemben (1. nap) egy olyan, - hagyományos technológiával készíthető - tetszőleges vastagságú aszfaltburkolatot kell készíteni, amely összetételénél fogva nagy hézagtérfogatú, szivacsszerű réteget képez. Ez azt is jelenti, hogy a hagyományos útburkolat építéssel szemben e szerkezetnél nem kell az elkészült réteget tömöríteni, vibrohengerrel simítani. A tömörítés elhagyásán kívül a nagy hézagtérfogatot az aszfaltkeverék egynemű szemcseméretű adalékanyaga biztosítja. A keverékhez szükséges adalékméret és az aszfalt alapanyag előállítása nem jelent különösebb többletköltséget a hagyományoshoz képest.
A leírt módon elkészült és megszilárdult "szivacsszerű" burkolatot a következő technológiai ütemben (2. nap) speciális, nagy szilárdságú habarccsal kell feltölteni, hagyományos, kézi bedolgozással. A csupán víz hozzáadását igénylő kész szárazkeverék rendkívül folyós, a víznél nagyobb fajsúlyú, és korlátozott vízfelvevő képességű anyag, amely a felsorolt tulajdonságai alapján alkalmas arra, hogy a szivacsossá tett szerkezetű aszfaltrétegbe, annak teljes vastagságában befolyjon és a hézagokat teljesen kitöltse. Az aszfaltban szétterülő nagy szilárdságú habarcs a pórusokba szorult levegőt és vizet kiszorítja, majd zsugorodásmentesen megszilárdul.

 


A leírt technológia eredményeképpen a burkolat teljes keresztmetszetében létrejön a két anyag keveréke, amelynek elvágott mintadarabja leginkább a terazzóhoz hasonló megjelenésű, melyben a fekete bitumenes adalékszemcsék és összekötő bitumen szálak között tetszőleges színű, (anyagában színezett) habarcs található. Az elkészült burkolat felületi megjelenése lényegében attól függ, hogy milyen mennyiségű feltöltő habarcs anyagot használunk fel, azaz a legfelső rétegben az aszfalt-habarcs keverék, vagy pedig az aszfaltot teljes egészében befedő, egységes habarcs felület jelenik-e meg. Az elkészült felület végső kialakítása rendkívül sokféle lehet, hiszen a habarcsmennyiség szabályozásával a felület csúszásmentessége, durvasága homokfúvással szabályozható, míg csiszolással terazzó-szerű megjelenése is lehetséges.

Nyomtatás