DENSIPHALT - Ipari padló
Általános leírás
A Densiphalt lényege, hogy összeházasítja az aszfaltot és a betont úgy, hogy két technológiai fázisban építi meg a végleges szerkezetet, lehetővé téve a két anyagot alkotó adalékok térbeli összekeveredését. Az így keletkezett új, 3-4 cm vastagságú, betonra vagy tömörített útalapra készíthető bevonat megoldja az anyagok külön-külön alkalmazásakor felmerülő gyakori problémákat.
Densiphalt előnyei
- Vékony, olcsó aljzatra építhető
- Nagy teherbírású
- Nem folyós és nem lágyuló
- Dilatációt nem igénylő, rugalmas
- Önmagában vízszigetelő Nagy vegyi ellenállóképesség
- Gyorsan kivitelezhető
- Azonnal használatba vehető
- Különböző színekben rendelhető
- Különböző felületi kialakítással készülhet
- Nem igényel speciális szerszámot a kivitelezésen
- Szabadtéren, esőben is kivitelezhető
- Densiphalt elkészítésének technológiája
A Densiphalt építésének lényege, hogy első ütemben (1. nap) egy olyan, - hagyományos technológiával készíthető - tetszőleges vastagságú aszfaltburkolatot kell készíteni, amely összetételénél fogva nagy hézagtérfogatú, szivacsszerű réteget képez. Ez azt is jelenti, hogy a hagyományos útburkolat építéssel szemben e szerkezetnél nem kell az elkészült réteget tömöríteni, vibrohengerrel simítani. A tömörítés elhagyásán kívül a nagy hézagtérfogatot az aszfaltkeverék egynemű szemcseméretű adalékanyaga biztosítja. A keverékhez szükséges adalékméret és az aszfalt alapanyag előállítása nem jelent különösebb többletköltséget a hagyományoshoz képest. A leírt módon elkészült és megszilárdult "szivacsszerű" burkolatot a következő technológiai ütemben (2. nap) speciális, nagy szilárdságú habarccsal kell feltölteni, hagyományos, kézi bedolgozással. A csupán víz hozzáadását igénylő kész szárazkeverék rendkívül folyós, a víznél nagyobb fajsúlyú, és korlátozott vízfelvevő képességű anyag, amely a felsorolt tulajdonságai alapján alkalmas arra, hogy a szivacsossá tett szerkezetű aszfaltrétegbe, annak teljes vastagságában befolyjon és a hézagokat teljesen kitöltse. Az aszfaltban szétterülő nagy szilárdságú habarcs a pórusokba szorult levegőt és vizet kiszorítja, majd zsugorodásmentesen megszilárdul.
A leírt technológia eredményeképpen a burkolat teljes keresztmetszetében létrejön a két anyag keveréke, amelynek elvágott mintadarabja leginkább a terazzóhoz hasonló megjelenésű, melyben a fekete bitumenes adalékszemcsék és összekötő bitumen szálak között tetszőleges színű, (anyagában színezett) habarcs található. Az elkészült burkolat felületi megjelenése lényegében attól függ, hogy milyen mennyiségű feltöltő habarcs anyagot használunk fel, azaz a legfelső rétegben az aszfalt-habarcs keverék, vagy pedig az aszfaltot teljes egészében befedő, egységes habarcs felület jelenik-e meg. Az elkészült felület végső kialakítása rendkívül sokféle lehet, hiszen a habarcsmennyiség szabályozásával a felület csúszásmentessége, durvasága homokfúvással szabályozható, míg csiszolással terazzó-szerű megjelenése is lehetséges.
Densiphalt műszaki paraméterei
hajlító/húzószilárdság 3,5 MN/m2
nyomószilárdság (maximum 2 mm horpadás) 8-12 N/mm2
rugalmassági modulus 8000 N/mm2
antisztatikusság (DIN 51953) 10.6on Ohm
fagyási/olvadási ellenállás (SS 137244, III/A) 0,01 kg/m2
súrlódás (stradographe) 0,75-ig
kötési idő 8 - 12 óra
használatbavétel 24 órás
utókezelés: Aquaseal kipárolgásgátlóval
hézagtérfogat 25 - 30 %
anyagszükséglet 5 - 6 kg/m2/cm
terítési sebesség (folyamatos mixerrel) 300 m2/óra
használatbavétel 24 óra múlva ( 20C fokon )
Densiphalt habarcs keverése
Első lépcsőben a habarcshoz a szükséges vízmennyiség 2/3-át adjuk és 4 percnyi keverés után kell a további 1/3-ot hozzáönteni. Ezzel a már teljes vízmennyiséggel további 4 percig keverjük. A szükséges vízmennyiség a zsákon van feltüntetve, 25 kg-os zsákhoz 3,9-4,2 liter. A kész habarcsot a helyszínre szállítjuk, az aszfaltra öntjük és lehúzó lapáttal az aszfaltba besimítjuk.